fredag 5 april 2013

Game of Chaos

Har du någonsin testat kaosdraft? Jag talar om det sjövilda draftformatet där varje deltagare tar med tre valfria boosters innehållande 15 kort. Ett format som är oförutsägbart, vansinnigt, och - i likhet med en bal på slottet - alldeles alldeles underbart.

I samband med min 30-årsdag passade jag på att arrangera en kaosdraft och onsdagen 3/4 var det dags. Tyvärr hade vi fått ett sent återbud och inte lyckats hitta någon ersättare, men det kändes ändå bra. Bland de sju som var där hade vi några riktigt coola boosters.

Mitt bidrag? Zendikar, M11 och Scourge!

Goth-varning med hela fem Innistrad-boosters!

Jag började picka rött, men när folk började skicka bomber i stil med Blinding Angel gick jag in i vitt. I slutändan hade jag en aggressiv Boros med bra varelser och stabilt removal.



RANDOM BOROS

Varelser (13)
1 Blinding Angel
1 Chartooth Cougar
1 Fumiko the Lowblood
1 Hanweir Lancer
1 Hollowhenge Spirit
1 Kitsune Loreweaver
1 Knight Exemplar
1 Mentor of the Meek
1 Scourge Devil
2 Spectral Rider
1 Thraben Sentry
1 Village Bell-Ringer
1 Voiceless Spirit

Övriga spells (9)
1 Arrow Volley Trap
1 Fortify
1 Journey to Nowhere
1 Moment of Heroism
1 Puncture Blast
1 Pyroclasm
1 Street Spasm
1 Sylvok Lifestaff
1 Traitorous Blood

Länder (17)
7 Mountain
10 Plains

Sideboard (relevant)
1 Divine Offering
1 Hallowed Burial

Jag lyckades knipa förstaplatsen efter 2-0 mot Emil "edeenmango" Erlandsson, 1-1 mot Joakim "Binkabi" Heining och 2-0 mot min hustru Yvonne "Kultist" Undin (jag är en förrädisk make). Förstaplatsen gav mig den Vesuva som Jocke lyckats öppna i draftens enda Time Spiral-booster.

Tribe i kaosdraft. Slå det om du kan!
I slutändan verkade alla väldigt nöjda, och det skulle förvåna mig om vi inte gör om detta inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar