måndag 23 september 2013

Bilder från Theros-prereleasen i Kalmar

Tillsammans med de två argonauterna Emil "edeenmango" Erlandsson och Johnny "seditious" Pettersson gav jag mig ut på en odyssé till CSS-lokalen - igår var det dags för Theros-prelease!

40 aspirerande hjältar hade dykt upp för att tävla om ära och vinna gudarnas gunst.


Redan i första omgången ställdes jag emot David "duddelutten" Calås. Jag hade dock havsgudinnan själv på min sida, och lyckades vinna 2-1.


Kalle Schultz släppte lös minotaurernas vrede och krossade mig i vår första duell. Med Theseus vägledning segrade dock mina hopliter och nymfer till slut.


I sista rundan mötte jag Björn "Beakid" Andreasson som efterlyste en flavormatch och demonstrerade sina färdigheter i grekiska språket med att säga något i stil med "Kreta gyros keftedes".


Det blev ett inspirerat möte där islands var "Rhodos" och man sa "jag gör souvlaki av din Odysseus" istället för "jag boltar din hjälte".
Jag förlorade 0-2 och slutade på tionde plats. Må Erebos förbanna min manatorsk!


P.S. Theros är ett fantastiskt limited-format som inte bör missas av någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar