torsdag 14 november 2013

En vanlig onsdagskväll

Som gamla läsare vet vid det här laget så är det EDH-kväll hemma hos mig och min hustru varje onsdag. Hur många spelare vi blir varierar ganska kraftigt från gång till gång, men stämningen brukar alltid vara på topp! Denna kväll kom Emil "edeenmango" Erlandsson och Fredrik "madao" Karlsson.

I första matchen spelade Fredrik den Oloro-lek som jag hjälpt honom med tidigare (se här).


Fredrik hade ally-tröjan, men det var jag som spelade allies. Leken har fått sig några uppdateringar sedan jag skrev om den på Casualhörnan (se här) och är nu riktigt vass!


Krond the Dawn-Clad ville inte riktigt prestera denna kväll och gav sin pilot en hel del huvudvärk.


Andra matchen plockade jag fram min nya Jeleva-EDH. Mina motståndare stoppade Jeleva relativt snabbt, men Erebos bevisade sitt värde i EDH och jag kunde rocka på ganska bra i alla fall!


Tredje matchen hade jag plockat fram den mill-EDH som presenterades på Casualhörnan nyligen (se här). Matchen inleddes snöpligt med att Fredriks Bane of Progress förstörde Sword of Body and Mind, Lightning Greaves och Dimir Keyrune, men bevisligen var jag glad i ändå!


Sewer Nemesis och Consuming Aberration är två killar som är ganska trevliga att ha i spel efter man har resolvat en Traumatize...


Så hur slutade matcherna? Jo, jag plockade hem tre segrar. Tur för mig att mina motståndare inte är långsinta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar