måndag 3 februari 2014

Born of the Gods-prereleasen i Kalmar

Januari 2014 är den första inaktiva månaden i Casualhörnans historia. Jag försäkrar er att bloggen  i allra högsta grad lever, och hädanefter ska jag försöka hålla samma publiceringstakt som tidigare. Vi börjar med en liten rapport från helgens prerelease!

Jag inledde lördagen svagt genom att försova mig, men efter en heroisk insats av Johnny "seditious" Petersson lyckades jag ändå ta mig till CSS-lokalen i tid.
Niklas "Dr_Kranium" Johansson var på plats för att spela sin första prerelease sedan Lorwyn i Växjö 2007, och vi hamnade vid samma bord.

Niklas hade plockat fram sitt bästa prerelease-humör.
Både jag och Niklas valde rött och fick en pool som indikerade RW Heroic. Niklas pool såg dock betydligt starkare ut än min, och jag blängde lite avundsjukt på hans Stormbreath Dragon, Chained to the Rocks och Akroan Hoplite.
Jag konstaterade att jag bara hade tre removals i mina färger, men det faktum att min pool innehöll tempel, älg och amulett tillät mig att splasha blått för Sea God's Revenge och Voyage's End. Leken jag byggde såg ut såhär:

RW HEROIC

Varelser (11)
Akroan Conscriptor
Akroan Crusader
Akroan Skyguard
Arena Athlete
Burnished Hart
Felhide Spiritbinder
Forgestoker Dragon
Minotaur Skullcleaver
Wingsteed Rider

Övriga spells (12)
Bolt of Keranos
Chosen by Heliod
Dragon Mantle
Fearsome Temper
Lightning Strike
Mortal's Ardor
Ordeal of Thassa
Sea God's Revenge
Searing Blood
Titan's Strength
Traveler's Amulet
Voyage's End

Länder (17)
9 Mountain
2 Island
5 Plains
Temple of Enlightenment

En ganska bra lek som hade behövt ett par bestow-killar för att bli riktigt stabil. Notera även att jag öppnade noll tribute- eller inspired-varelser värda att spela!

31 spelare gav oss fem rundor swiss. Jag började relativt skakigt med 2-1 vinster mot Jonathan "Shamaatae" Tell och Andreas "Asham" Gustafsson. I båda dessa möten spelade den orättvisa Sea God's Revenge en avgörande roll (tack, Thassa!).

31 spelare tävlade om gudarnas gunst.
Lagom till tredje omgången började leken prestera perfekt och jag vann 2-0 efter nästintill perfekt aggrokurva i båda duellerna. Därefter mötte jag Rasmus "Golom" Karlsson och hans biffiga RG.

Före Akroan Skyguard var Rasmus såhär glad!
Rasmus hade svårt att försvara sig mot mina flygare och besegrades även han med 2-0. Därefter tog mitt äventyr dock en dyster vändning. I sista omgången mötte jag återigen Björn "Beakid" Andreasson, och liksom under Theros-prereleasen fizzlade jag hårt. 0-2 och andra plats i turneringen slutade min saga denna gång.


Till helgen blir det release och jag återkommer troligen snart med rapport därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar