måndag 24 februari 2014

Magic på CalCon XX

Jag och Joakim "Binkabi" Heining var Magic-arrangörer på årets upplaga av CalCon, vårt lokala spelkonvent. Det är ett mycket trevligt konvent där Magic alltid har vart ett självklart men samtidigt ganska litet inslag. Jag och Joakim klev in som ansvariga med ambitionen att ändra på detta.

Fredagen inleddes med Sealed, Pauper och IPA-draft. Själv hade jag inga arrangemang på fredagen utan kunde delta i Pauper, där jag och min White weenie slutade 2:a efter förlust mot monoblå Delver i finalen.

Rawbean, Teddymannen, mfl spelar Sealed.
En av de saker vi kunde erbjuda var två heta flashback-format, IPA och Scars of Mirrodin-block. Framförallt IPA-displayerna är inget man ser speciellt ofta, och de var en sann fröjd för ögat.

"Don't mind if I do…"
På lördagen höll jag mitt arrangemang, EDH/Commander, medan Småland och Blekinge gjorde upp i Legacy strax intill. Trots ett ytterst generös prisstruktur drog EDH bara fem personer, men vi hade det åtminstone väldigt trevligt.

Olauswormius, Kungfuyoda, Persephone och sebas3n.
Efter en lång och händelserik match lyckades Sandra "Persephone" Lundholm plocka hem titeln som årets EDH-mästarinna. Grattis!

Persephone smider sina listiga planer.
Både jag och Joakim var tvungna att ge oss av ganska tidigt på lördagen, men David "duddelutten" Calås tog över stafettpinnen och skötte kvällens stora arrangemang, Modern. Segrare i den turneringen blev Martin "GlueBall" Therlund och hans UR Twin. Heja, Kalmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar