måndag 15 september 2014

Spekulationer kring Commander 2014

Det märks att jag inte riktigt hängt med i Magic-svängen under sommaren. Jag hade exempelvis inte läst Wizards announcement av Commander 2014 förrän idag. Att det skulle bli fem enfärgade lekar och att planeswalkern Teferi, Temporal Archmage även kommer kunna användas som general visste jag, men det var en sak jag hade missat. Det kommer totalt sett fem planeswalkers som kommer kunna användas som generaler, en i varje färg.
Kvar återstår frågan, vilka? Låt oss spekulera. Om jag minns min flavor rätt har Teferi förlorat sin spark, vilket innebär att denna produkt inte tar hänsyn till tidslinjen. Detta öppnar för alla möjliga intressanta möjligheter. Teferi är gammal i gamet - väljer Wizards även att plocka tillbaka gamla godingar som Jaya Ballard, Freyalise och Leshrac? Går de den fega vägen med elfte versionerna av Ajani och Garruk eller plockar de fram en cool doldis som Lord Windgrace?


21/11 får vi svaret. Casualhörnan håller tummarna för pantermannen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar