söndag 10 juni 2012

Räddningen var spetsörad och kom i instant speed

I M13 kommer en ny cykel av legender, och bägge två som spoilats tidigare, Nefarox och Talrand, verkar riktigt intressanta. När illustrationen ovan först visades blev jag dock lite extra förväntansfull - det verkade som vi skulle få en ny alvlegend!
Vad skulle det bli? Jag spekulerade i sedvanlig ordning hej vilt. Björnen är uppenbarligen någon form av riddjur, så kanske en monofärgad variant av Tolsimir Wolfblood? Skulle det kanske bli en ny Kaysa som boostar gröna varelser? Jag var inte ens i närheten...
Yeva, Nature's Herald 2GG
Legendary Creature - Elf Shaman (Rare)
Flash
You may cast green creature cards as though they had flash.
4/4
Jag spelar inte standard och har ingen aning om hon kommer vara spelbar där, men en sak är säker: Yeva kommer rocka stenhårt i EDH. Flash är nämligen otroligt bra, och det är verkligen ingenting gröna lekar är bortskämda med (undantaget fantastiska Briarhorn kan jag inte komma på ett enda vettigt kort).
Min alv-EDH, tidigare omskriven i detta inlägg, jublar och välkomnar Yeva till skarorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar