lördag 23 juni 2012

Har en baby affinity för Magic?


Vi hade precis kommit hem från barnabördshuset med en nykläckt kobold och favorithobbyn gjorde sig direkt påmind. Jag hade fått en hel hög brev fulla med kort och i inkorgen fanns ett långt mail från illustratören Terese Nielsen. Ungefär då slog det mig: kan man vara både magicspelare och småbarnsförälder?

Jag har nu spenderat ca en vecka hemma och jag kan glatt konstatera att det fungerar alldeles utmärkt. Jag har haft gott om tid att vara pappa, samtidigt som jag hunnit spela lite EDH, följa alla M13 spoilers, skriva en artikel till SvenskaMagic och blogga om spelet.
Sedan ska det förstås erkännas att det underlättar om man, som jag, lever i en relation med en annan magicspelare (ja, jag är oändligt tacksam).

Min intervju med Terese Nielsen hittar du för övrigt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar